Free cookie consent management tool by TermsFeed

Hva er Søkemotor Markedsføring

Søkemotor markedsføring (SEM) er  internett markedsføring der vi promoterer ditt nettsted ved å øke synlighet i søkemotorer gjennom betalte annonser. For eksempel gjennom Google Ads, som er en effektiv måte å nå ut til målgrupper som aktivt søker etter spesifikke produkter eller tjenester.

Noe av det vi gjør innen Søkemotor markedsføring:

1. Google Ads

SEM innebærer vanligvis bruk av PPC (pay-per-click) annonser, der dere betaler hver gang noen klikker på din  annonse. Disse annonsene vises vanligvis øverst eller nederst på søkeresultatsidene.

 

–> Søkeordanalyse

En viktig del av SEM er å velge riktige søkeord som potensielle kunder bruker for å finne produkter eller tjenester. Effektiv nøkkelordforskning er avgjørende for suksess.

–> Annonsekonto

Du som kunde eier din annonsekonto, vi hjelper dere med å sette opp kontoen og øvrige instillinger riktig i Google Ads

 

–> Sporing og Analyse

Vi setter opp sporinger av trafikken på din nettside slik at du får god oversikt. 

Om ønskelig kan vi lage månedlige Analyse rapporter på dine annonser og trafikk utvikling.

–> Hvordan annonsere?

Google Søk

Søk-kampanjer gir deg relevant trafikk inn på nettsiden din. Når søkeresultatene samsvarer med det brukeren leter etter, øker sannsynligheten for at de utfører et kjøp.

Annonsene dine blir synlige for personer som aktivt søker etter dine produkter eller tjenester, med målet om å få dem til å gjøre en ønsket handling som et kjøp eller å bruke kontaktskjemaet på siden.

Google Display

Med display-annonsering kan du nå potensielle kunder mens de surfer gjennom millioner av nettsteder, apper og tjenester i Google-nettverket.

Mer enn 80% av dagens nettsider er en del av Google-nettverket, noe som gjør at du kan nå ut til en stor og relevant målgruppe.

Eksempler på nettsteder: TV2.no, Dagbladet og Finansavisen.

 

–> Hvordan annonsere?

Google Video

Nå ut og påvirk potensielle kunder gjennom verdens største videoplattform – nemlig Youtube.

Godt produserte videoer, som effektivt presenterer relevant innhold, kan virke engasjerende og øke interessen for et budskap.

Google Shopping

Shopping-annonser er det nærmeste du kommer et digitalt butikkvindu.

Produktene dine blir visuelt fremstilt når noen gjør et søk. Alle annonsene blir automatisk generert fra en produktkatalog som henter all data automatisk fra nettbutikken deres.

Shopping-annonser er en viktig salgskanal (og ofte den største) for bedrifter som har egen nettbutikk.

Hva er målet med Søkemotor Markedsføring

I motsetning til søkemotoroptimalisering (SEO), som fokuserer på organisk rangering, er SEM primært fokusert på betalte metoder for å sikre dere synlighet i søkemotorene. SEM kan være en raskere måte å få trafikk til en nettside og kan suppleres med SEO for en omfattende digital markedsføringsstrategi.