Free cookie consent management tool by TermsFeed

Hva er Inbound marketing

Inbound marketing er kort fortalt en markedsføringsstrategi som fokuserer på å tiltrekke og engasjere kunder gjennom relevant og verdifullt innhold. I stedet for å bruke tradisjonell reklame, så prøver en med inbound marketing å tiltrekke kunder til virksomheten ved å gi dem informasjon og ressurser som møter deres behov og interesser.  Inbound marketing er en markedsstrategi som handler om å få kundene til å komme til deg i stedet for å jakte dem.

Noe av det vi gjør innen Inbound marketing:

1. Innholdsskaping

Lage kvalitetsinnhold som bloggartikler, videoer, og e-bøker for å tiltrekke seg målgruppen.

2. SEO (søkemotoroptimalisering)

Optimalisere innholdet for søkemotorer slik at det blir enklere å finne for potensielle kunder.

3. Sosiale medier

Bruke sosiale medieplattformer for å dele innhold, engasjere med publikum og bygge et fellesskap.

4. Lead-generering

Samle inn kontaktinformasjon fra besøkende ved hjelp av former, e-post nyhetsbrev og tilbud.

5. Nurturing

Bygge relasjoner med leads gjennom e-postmarkedsføring og tilpassede tilbud.

5. Analyse

Overvåke og analysere resultatene for kontinuerlig forbedring av strategiene..

Hva er målet med Inbound marketing

Målet med inbound marketing er å skape en naturlig tiltrekning til virksomheten slik at potensielle kunder selv oppsøker deg, i stedet for at du må oppsøke dem.