Søkemotor markedsføring (SEM) er internett markedsføring der vi promoterer ditt nettsted ved å øke synlighet i søkemotorer gjennom betalte annonser. For eksempel gjennom Google Ads, som er en effektiv måte å nå ut til målgrupper som aktivt søker etter spesifikke produkter eller tjenester.
SEM innebærer vanligvis bruk av PPC (pay-per-click) annonser, der dere betaler hver gang noen klikker på din annonse. Disse annonsene vises vanligvis øverst eller nederst på søkeresultatsidene.
En viktig del av SEM er å velge riktige søkeord som potensielle kunder bruker for å finne produkter eller tjenester. Effektiv nøkkelordforskning er avgjørende for suksess.
Du som kunde eier din annonsekonto, vi hjelper dere med å sette opp kontoen og øvrige instillinger riktig i Google Ads
Vi setter opp sporinger av trafikken på din nettside slik at du får god oversikt.
Om ønskelig kan vi lage månedlige Analyse rapporter på dine annonser og trafikk utvikling.
Google Søk
Søk-kampanjer gir deg relevant trafikk inn på nettsiden din. Når søkeresultatene samsvarer med det brukeren leter etter, øker sannsynligheten for at de utfører et kjøp.
Annonsene dine blir synlige for personer som aktivt søker etter dine produkter eller tjenester, med målet om å få dem til å gjøre en ønsket handling som et kjøp eller å bruke kontaktskjemaet på siden.
Google Display
Med display-annonsering kan du nå potensielle kunder mens de surfer gjennom millioner av nettsteder, apper og tjenester i Google-nettverket.
Mer enn 80% av dagens nettsider er en del av Google-nettverket, noe som gjør at du kan nå ut til en stor og relevant målgruppe.
Eksempler på nettsteder: TV2.no, Dagbladet og Finansavisen.
Google Video
Nå ut og påvirk potensielle kunder gjennom verdens største videoplattform – nemlig Youtube.
Godt produserte videoer, som effektivt presenterer relevant innhold, kan virke engasjerende og øke interessen for et budskap.
Google Shopping
Shopping-annonser er det nærmeste du kommer et digitalt butikkvindu.
Produktene dine blir visuelt fremstilt når noen gjør et søk. Alle annonsene blir automatisk generert fra en produktkatalog som henter all data automatisk fra nettbutikken deres.
Shopping-annonser er en viktig salgskanal (og ofte den største) for bedrifter som har egen nettbutikk.
I motsetning til søkemotoroptimalisering (SEO), som fokuserer på organisk rangering, er SEM primært fokusert på betalte metoder for å sikre dere synlighet i søkemotorene. SEM kan være en raskere måte å få trafikk til en nettside og kan suppleres med SEO for en omfattende digital markedsføringsstrategi.