Free cookie consent management tool by TermsFeed

Hva er Søkemotoroptimalisering

Søkemotoroptimalisering (SEO) er prosessen med å forbedre synligheten og rangeringen av en nettside i søkemotorenes organiske (ikke-betalte annonser) søkeresultater. Målet med SEO er å tiltrekke mer relevant trafikk til en nettside, noe som kan føre til økt synlighet, flere besøkende og potensielt flere kunder.

Noe av det vi gjør innen Søkemotoroptimalisering:

1. Søkeordsanalyse

En søkeordsanalyse legger grunnlaget for hvordan innholdet er satt opp på nettsiden, det er meget viktig at nettsider blir satt opp korrekt for at dine kunder skal finne frem til akkurat dere. Vi overfører vår markedskunnskap til optimal SEO på din nettside, og bruker innsikten til å avdekke hvilke ord og uttrykk målgruppen bruker når de er på vei til å kjøpe av dere.

2. Gjennomgang Nettside kilde

Nettsiden din er rask, sikker, mobiltilpasset er noe som har blitt vanlig på nyere nettsider, men her er lang rekke andre elementer som også må på plass, for at nettsiden skal være brukervennlig. En teknisk gjennomgang er også viktig for at Søkemotor roboter skal finne frem og ikke minst forstå innholdet på din nettside.

 

3. Optimalisering av nettstedet

For å vinne frem med organisk søk i søkeresultatet for søkeord på dine A-produkt, er det viktig at nettstedet har et godt innhold. Vi bruker søkeordsanalysen til å produsere innhold som svarer på de spørsmålene vi vet at dine kunder søker etter. Finner ikke målgruppen dere, så selger dere heller ikke varene.

Teknisk SEO 

Sørge for at nettsiden er teknisk optimalisert for søkemotorer, inkludert hurtig innlading, mobilvennlighet, sikkerhet (SSL), og en klar nettstedstruktur.

4. Påvirkning og Strategi

Organisk treff  har som regel innvirkning på bedriftens resultat, siden riktig SEO håndtering kan føre til mer trafikk til nettsiden kan dette også føre til økt salg.

Langsiktig strategi

En «levende» nettside er veldig viktig skal en vinne frem i mylderet av konkurrenter der ute. SEO er en kontinuerlig prosess, som krever langvarig arbeid dette fører omtrent alltid til positive resultater for din bedrift over tid.

5. Deling av innholdet

Produksjon av kvalitetsinnhold som er nyttig og relevant for brukerne, noe som kan føre til flere delinger og lenker.
Når du har kommet så langt at det er riktig innhold på dine produkt- og kategori sider så er ikke dette alltid nok. Om du klarer å få delt ditt nettside innhold på andre nettsider eller i sosiale medier, så får du økt rangering i søkemotorene. I tillegg får du høyere trafikk fra andre nettsider.

6. Analyse og justering

Viktigheten av å benytte verktøy som Google Analytics for å overvåke trafikk, rangering og bruker engasjement, og gjøre nødvendige justeringer for å forbedre resultatene.

Hva er målet med Søkemotoroptimalisering

Ved å implementere effektive SEO-strategier kan din bedrift forbedre sin synlighet på nettet og nå ut til enda flere potensielle kunder.